A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába!
További információRendben

Általánosságban elmondható, hogy a Suzuki benzinüzemű motorjai nagyon strapabíróak és megbízhatóak. Az 1989-2001-ig Swift-be szerelt  1.0-1.3-as esetében egy-egy kiemelkedő hibát érdemes megemlíteni ami viszonylag komoly megbontással jár.

A 3 hengeres 993 ccm esetében hidegen erős kopogó fémes hang. Miután a motor bemelegszik, a zaj teljesen megszűnik. Sokan a hidraulikus szelepemelőre gyanakodtak, de valójában a dugattyú elülső része ér hozzá a hengerfejhez. A javításhoz módosított gyári dugattyút kell beszerelni, vagy az eredetileg szerelt dugattyúból lemunkálni 0.2 mm-t. A hengerfej leszedése után látható, hogy a két felület hol találkozott.

A 4 hengeres 1298 ccm 8 szelepes esetében volt egy időszak, amikor könnyített dugattyúkkal kerültek összeszerelésre. Ezeknél előfordult, hogy a dugattyú szoknyájából  letörött egy darab. Itt szintén kopogó hang jelentkezik.Sokan több ezer km-t mentek még így, anélkül hogy tovább károsodott volna a motor. Legtöbbször a henger fala sem sérült. Persze nem volt mindenki  ilyen szerencsés. 

Swift törött dugattyú. A kikönnyített dugattyú átka.

Az üzletünkben kapható eredeti és utángyártott Suzuki dugattyú már a módosított, erősített verzió.

Gyári dugattyú csapszeggel. A bal a könnyített, a jobb a módosított dugattyú.



Az 1298ccm 16v G13BB motorokat több típusba is szerelték:

Swift 2002-2003, WagonR+ 2000-2003, Jimny, Carry.

Ezek nagy többségénél 120-130000km futás után előfordulhat olajfogyasztás, füstölés indításnál, extrém esetben folyamatos füstölés.

Két oka van:

- szelepszár szimeringek felkeményednek
- dugattyú olajlehúzó-áteresztő gyűrűk idő előtt megkopnak

Javítása:

Mindkettő cseréjéhez a motor megbontása és szaktudás szükséges.