A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába!
További információRendben
Szűrő nélküli, szennyezett hőcserélő.
Napi használat során tapasztalhatjuk hogy a gépkocsink hűtés-fűtés-szellőzőrendszere igen rossz szagot áraszt. Ezt a rendszer hőcserélő radiátorán és a levegőcsatornákban lerakódott szennyeződések és gombák okozzák. A szennyeződések ellen az utastérszűrő, más néven pollenszűrő nyújt védelmet.
Sajnos az 1989-2003 között gyártott Swiftekbe gyárilag nincs kialakítva a szűrőnek hely. Hála egy magyar cégnek,  gyártanak  szűrőt ebbe a tipusba, ez viszont csak a klíma nélküliekbe szerelhető be.
 

A Suzuki Wr+, Ignis, Swift 2005-től, és SX4, Splash modellekbe már kialakították a gyárban a szűrő helyét, de érthetetlen okból a szűrőbetét nem kerül bele a gyártósoron csak légkondicionálóval szerelt autókba. Célszerű kérnünk ezt a gépkocsi vásárlásának pillanatában, vagy az első 1000 km-es átvizsgálásnál.

Utastérszűrő Ignis, WR+.
Cseréjüket hazai viszonyok között átlagos használatnál 15000 km-enként célszerű elvégezni.
A következő probléma a már említett penészgombák. Ezek belégzése már komoly egészségkárosító kockázattal járhat. A jellegzetes dohos, penészes szagot a főként a klímával szerelt autóknál tapasztalhatjuk. Oka, hogy a hűtés-fűtés hőcserélő radiátora és környezete közötti hőmérséklet különbség miatt párakicsapódás jön létre. Hiába a kondenzvíz elvezetés, a folyamatos nedvesség kitűnő táp a parányi gombáknak, baktériumoknak. Ezt a napi használat során csökkenthetjük egy egyszerű trükkel. Mielőtt megérkezünk autónkkal a célunkhoz, 1-2 perccel korábban a klímakapcsolót off vagy econ állásba tesszük kikapcsolva ezzel a kompresszort. A légbefuvást továbbra is működtessük, így a hőcserélő kiszárad mire megállunk.

Természetesen az időszakos fertőtlenítés, szagtalanítás elkerülhetetlen. Évente egyszer kétszer ajánlott. Az általunk forgalmazott tisztítókat magunk is teszteltük. A rajtuk lévő Magyar nyelvű tájékoztatót elolvasva könnyen elvégezhetjük ezt a műveletet.


A klíma további különösebb karbantartást nem igényel. A kompresszor hajtószíjának cseréje 100.000 km-enként vagy 6 évenként esedékes. A rendszer hatásfoka ellenőrizhető a befúvott levegő hőmérsékletének mérésével. Itt természetesen figyelembe kell venni a környezeti hőmérsékletet is. Gyengülő hatásfoknál általában a rendszerben lévő gáz nyomása csappan meg valamilyen tömítetlenség miatt. Ennek kijavítása szakműhely feladata.

Az ismeretek bővítése miatt még egy fontos dolog, amiről sokszor szakszervizben is megfeledkeznek. A klímarendszerben a gázzal együtt kering 2-3 dl olaj is. Feladata a kompresszor mozgó elemeinek kenése. Csővezetékek megbontásánál, töréseknél, esetleg ütközéses sérüléseknél, amikor a gáz hirtelen megszökik, az olaj nagy részét is magával viszi. Ha ezt nem pótolják, rövid időn belül a kompresszorunk életébe kerülhet. Ennek ára 100-200 ezer ft.
Kellemes autózást!